Neringa Ledžiūtė

Neringa ves karštos jogos užsiėmimus specialioje palapinėje. Kadangi vietų skaičius ribotas, bus būtina išankstinė registracija informacijos centre.

Karštos jogos pradininkas – indas Bikram Choudhury pirmąją karštos jogos mokyklą įkūrė JAV, Los Andžele, tad karšta joga labiau žinoma būtent jos įkūrėjo Bikram vardu ir yra itin populiari visame pasaulyje. Įsivaizduokite, kad įprastą jogą darote neįprastomis sąlygomis – patalpoje, kurioje temperatūra siekia 37 laipsnių, o drėgmė sudaro 40-50 %. Iššūkis tikrai ne iš lengviausiųjų, bet nauda sveikatai – neabejotina. Asanos nuosekliai atliekamos karštoje erdvėje, todėl yra dar didesnis jų teigiamas poveikis sveikatai. Karštos jogos užsiėmimai prilygsta 10 km bėgimui: gerėja medžiagų apykaita, stiprėja širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo ir kraujotakos, raumenų ir kaulų sistemos, pasišalina šlakai, toksinai. Kadangi šiluma leidžia kūnui laisviau judėti, yra minimali traumų, sausgyslių patempimo rizika. Pratimai orientuoti į kiekvienos kūno dalies stiprinimą, ypač stuburo, ir atliekami tam tikra tvarka, kur kiekviena poza paruošia kūną sekančiam pratimui. Efektyviai tirpdomi riebalai, ir šis procesas tęsiasi dar ir po užsiėmimų. Lankantiems karštą jogą, kūnas greičiau atsistato po įvairių net įsisenėjusių traumų, atpalaiduoja kūną ir visą nervų sistemą, mažina depresijos simptomus, nes veikia kaip antidepresantas: mažina kortizolio gamybą-streso hormoną, didina insulino gamybą organizme, kas stabdo ląstelių senėjimą. Ką reikia žinoti, besiruošiantiems užsiiminėti karštąja joga? Prieš pamoką reikia gerti daug vandens, ir užsiėmime turėti 1 litro butelį vandens. Likus mažiau nei 2 valandoms iki užsiėmimo, patartina nevalgyti. Atsinešti pora rankšluosčių, iš kurių vienas bus tiesiamas ant kilimėlio. Turėti lengvą ir patogią aprangą. Pamokos metu reikia įsiklausyti į savo kūną ir nepersistengti, o pajutus silpnumą, tiesiog sustoti ir pailsėti. Negalima karšta joga užsiimti hipertoniją ar hipotoniją turintiems žmonėms, taip pat jei yra širdies ligų, trombozės rizika; jei yra diagnozuota varikozė. Karštos jogos užsiėmimai nerekomenduojami esant peršalimui, menstruacijoms, sergant ginekologinėms ligomis.

https://www.facebook.com/TavoMudra/